onli-films.at.ua
Вторник, 16.04.2024, 08:59
» Меню сайта
» Правознавство
1.ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ

2.НОТАРІАТ В УКРАЇНІ

3.КОНСТИТУЦІЙНЕ ПРАВО УКРАЇНИ

4.КРИМІНАЛІСТИКА

5.ИСТОРИЯ ПОЛИТИЧЕСКИХ И ПРАВОВЫХ УЧЕНИЙ

6."МАЛА" СУДОВА РЕФОРМА В УКРАЇНІ

7.ОБЩАЯ И КРИМИНАЛЬНАЯ СЕКСОЛОГИЯ

8.ЮРИДИЧНА ДЕОНТОЛОГІЯ

9.АНГЛІЙСЬКА МОВА ДЛЯ ЮРИСТІВ ENGLISH FOR LAW STUDENTS

10.СЛОВНИЧОК ЮРИДИЧНИХ ТЕРМІНІВ

11.КРИМІНОЛОГІЯ

12.ЖИТЛОВЕ ПРАВО УКРАЇНИ

13.СУДОВА РЕФОРМА В УКРАЇНІ: СТАН І ПЕРСПЕКТИВИ

14.ТЕОРІЯ ДЕРЖАВИ І ПРАВА

15.ЮРИДИЧНА ДЕОНТОЛОГІЯ

16.МІЖНАРОДНЕ ПРИВАТНЕ ПРАВО

17.ЗАКОН УКРАЇНИ Про місцеве самоврядування в Україні

18.ТРУДОВІ СПОРИ

Народні депутати мають право об'єднуватися в депутатські клуби, інші депутатські формування. Важливим правом народного депутата України є депутатсь­ке звернення — викладена в письмовій формі пропозиція депу­тата, звернена до посадових осіб державних органів, керів­ників підприємств, установ і організацій, виконати певні дії, дати офіційне роз'яснення чи викласти позицію з питань, віднесених до їхньої компетенції. Своє звернення депутат мо­же безпосередньо передати відповідній посадовій особі чи на­діслати поштою. Якщо депутат не задоволений відповіддю на своє звернен­ня та якщо, на його думку, посадова особа ухиляється від ви­рішення порушеного у зверненні питання, він має право вне­сти депутатський запит. Обов'язки народного депутата України у виборчому окрузі ре­гулюються статтею 23 Закону України "Про статус народного депутата України". Він зобов'язаний: —   підтримувати тісні зв'язки з виборцями, регулярно ін­формувати їх про свою роботу у Верховній Раді України та її органах, про роботу Верховної Ради та її органів, виконання їх рішень, а також про реалізацію своєї пе­редвиборної програми (платформи); —   брати участь у здійсненні контролю за виконанням за­конів, постанов, інших актів Верховної Ради та її ор­ганів; —   вивчати громадську думку, потреби й запити населення; у разі необхідності повідомляти про них Верховну Раду та її органи, вносити пропозиції та вживати інших за­ходів щодо їх урахування й задоволення; —   вести регулярний прийом виборців. Після затвердження Верховною Радою України повнова­жень депутата він зобов'язаний передати текст своєї передви­борної програми (платформи) місцевим органам влади, на те­риторії яких знаходиться його виборчий округ, для опубліку­вання в газеті — органі місцевої ради. Незважаючи на те що Закон України "Про вибори народ­них депутатів України", прийнятий 24 вересня 1997 р., вста­новив, що народні депутати України обираються громадянами України за змішаною (мажоритарно-пропорційною) систе­мою, тобто половина депутатів обирається в одномандатних виборчих округах на основі відносної більшості, а половина — за списками кандидатів у депутати від політичних партій, ви­борчих блоків партій у багатомандатному загальнодержавному виборчому окрузі на основі пропорційного представництва, а Закон України «Про внесення змін і доповнень до Закону Ук­раїни "Про статус народного депутата України"» був прийня­тий 25 вересня 1997 р., ним не передбачені обов'язки депу­татів, обраних від політичних партій і виборчих блоків. Право та обов'язок народного депутата — розглядати одер­жані ним пропозиції, заяви та скарги виборців, уживати за­ходів щодо їх законного та обґрунтованого вирішення; вивча­ти причини, що породжують скарги, і вносити відповідні про­позиції до Верховної Ради України та її органів, місцевих рад, інших державних органів і органів об'єднань громадян, під­приємств, установ і організацій. Народний депутат має право із залученням, у разі необхід­ності, своїх помічників-консультантів, представників об'єд­нань громадян, контрольних органів здійснювати контроль за розглядом одержаних пропозицій, заяв і скарг у державних органах та органах об'єднань громадян, на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форм власності та під­порядкування, а також брати особисту участь у їх розгляді. 25 вересня 1997 р. Верховна Рада України прийняла Закон України «Про внесення змін і доповнень до Закону України "Про статус народного депутата України"», а 10 травня 2000 р. Конституційний Суд України своїм рішенням у справі за кон­ституційним поданням Президента України щодо відповід­ності Конституції України (конституційності) окремих поло­жень цього Закону визнав деякі з них неконституційними. Статус депутата місцевої ради визначається Конституцією України, Законом України "Про статус депутатів місцевих Рад народних депутатів" від 4 лютого 1994 р. (зі змінами й допов­неннями, внесеними до нього пізніше законами України). Не­обхідно підкреслити, що зазначений Закон не приведений у відповідність до Конституції України. Є також суперечності з Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21 травня 1997 р. Конституція України та прийнятий на її основі Закон Ук­раїни "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлюють, що до місцевих рад належать сільські, селищні, міські, районні та обласні ради, а їх депутати є депутатами рад. Із Конституції та інших законів України випливає, що де­путат місцевої ради набуває повноважень у результаті обрання його до ради на основі реалізації загального, рівного та пря­мого виборчого права шляхом таємного голосування. Вони починаються від дня відкриття сесії відповідної ради й закін­чуються в день відкриття першої сесії ради наступного скли­кання (якщо їх не було припинено достроково). Депутат місцевої ради здійснює свої повноваження, не по­риваючи з виробничою або службовою діяльністю. Він під­тримує зв'язки з виборцями, колективами й об'єднаннями громадян, які висунули його кандидатом у депутати, а також колективами інших підприємств, установ, організацій, дер­жавними органами, органами самоврядування та об'єднань громадян, розташованими на території його виборчого окру­гу. Депутат є відповідальним перед виборцями свого виборчо­го округу та підзвітним їм. Якщо він не виправдав довір'я ви­борців, то в будь-який час його може бути відкликано ними у встановленому законом порядку. Діяльність депутата місцевої ради поділяється на діяльність у раді та її органах і діяльність у виборчому окрузі. Відповідно до цього він має як певні права, так і певні обов'язки. Депутат місцевої ради користується правом ухвального го­лосу з усіх питань, що розглядаються на засіданнях ради та її органів, до складу яких він входить. Він має один голос. Депу­тат, який не входить до складу будь-якого органу ради, може брати участь у його роботі з правом дорадчого голосу. Депутат місцевої ради має право: —   обирати й бути обраним до органів відповідної ради; —   пропонувати питання до розгляду радою та її органами; —   вносити пропозиції й зауваження щодо порядку денно­го засідання ради та її органів, порядку розгляду обгово­рюваних питань та їх суті; —   вносити для розгляду проекти рішень, інших документів, що приймаються радою чи її органами, а також поправ­ки до них; —   висловлювати думку щодо персонального складу створю­ваних радою органів і кандидатур посадових осіб, які обираються, призначаються чи затверджуються радою; —   порушувати питання про недовіру органам, утвореним радою, особам, які входять до їх складу, а також особам, яких обрано, призначено чи затверджено радою; —   брати участь у дебатах, звертатися із запитами, ставити запитання доповідачам, співдоповідачам, головуючому на засіданні; —   вносити пропозиції про заслуховування на пленарному засіданні ради звіту чи інформації будь-якого органу або посадової особи, підзвітних чи підконтрольних раді, а також із питань, що входять до компетенції відповідної ради, інших органів і посадових осіб, які діють на її те­риторії; —   виступати з обґрунтуванням своїх пропозицій і з мотивів голосування, давати довідки; —   оголошувати на засіданнях ради та її органів у встановле­ному радою порядку тексти звернень, заяв, резолюцій, петицій громадян або їх об'єднань, якщо ці документи мають суспільне значення. Депутат з обговорюваного на сесії ради питання може пере­дати головуючому тексти свого невиголошеного виступу, про­позицій і зауважень для включення до протоколу засідання ради чи її органу, у якому він бере участь. Пропозиції та зауваження, висловлені депутатами на пле­нарному засіданні ради й передані в письмовій формі голову­ючому на засіданні, розглядаються радою чи за її дорученням комісіями ради або надсилаються на розгляд відповідним орга­нам і посадовим особам, які зобов'язані розглянути ці пропо­зиції й зауваження не пізніш як у місячний строк, якщо інший строк не встановлено радою, і про результати розгляду повідо­мити безпосередньо депутатів, які внесли пропозиції і заува­ження, а також голову ради. На пленарних засіданнях депутатів періодично інформують про хід виконання рішень, прийнятих радою, реалізацію про­позицій і зауважень, внесених депутатами, наказів виборців, а також із інших важливих питань діяльності ради та її органів. Депутати можуть об'єднуватись у депутатські групи, які створюються та діють відповідно до регламенту ради. Порядок реалізації зазначених прав депутатів визначається Законом України "Про статус депутатів місцевих рад народних депутатів", іншими законодавчими актами України, які регу­люють діяльність рад і їх органів, а також регламентом відпо­відної ради. Депутат місцевої ради має право на депутатський запит і депутатське запитання. Депутатський запит — це заявлена попередньо чи на пле­нарному засіданні ради вимога депутатів до голови або його заступника, виконавчого комітету, керівників відділів, управ­лінь та інших органів виконавчого комітету, до керівників під­приємств, установ і організацій, розташованих на території ради, незалежно від форм власності, а також до глави відповід­ної місцевої державної адміністрації, його заступників, керів­ників відділів, управлінь та інших служб місцевої державної адміністрації вирішити питання, дати офіційне роз'яснення чи викласти позицію з питань, що мають суспільне значення й належать до відання ради. Запит може бути внесено депутатом або групою депутатів у письмовій або усній формі; він підля­гає включенню до порядку денного пленарного засідання ра­ди, по ньому може проводитись обговорення та приймається рішення. Депутатське запитання — це засіб одержання депутатом ін­формації чи роз'яснення з тієї чи іншої проблеми. Відповідь на запитання може бути оголошено на сесії ради чи надано депутату в індивідуальному порядку. Депутатське запитання не включається до порядку денного сесії, не обговорюється, і рішення по ньому не приймається. Депутат місцевої ради має право порушувати в раді та її органах питання про необхідність проведення перевірок (у межах компетенції відповідної ради) діяльності розташова­них на її території підприємств, установ, організацій, незалеж­но від форм власності, а також державних органів і органів об'єднань громадян. За дорученням ради чи її органу, а також голови ради депутат може брати участь у перевірках, що про­водяться за їх рішенням. Про результати перевірки та пропо­зиції щодо них він доповідає раді, або її органу, або голові ради, за дорученням яких здійснювалася перевірка. Він також має право вносити пропозиції щодо усунення виявлених недоліків і порушень керівникам (власникам) підприємства, установ, організацій і органів, діяльність яких перевірялася, а також органам, яким вони підпорядковані, порушувати пи­тання про притягнення до відповідальності осіб, з вини яких сталося порушення, а в разі виявлення порушень чинного за­конодавства України може звернутися з цього приводу до від­повідних державних органів. Депутат місцевої ради зобов'язаний брати участь у роботі ради, її постійних комісій та інших органів, до складу яких він входить, всебічно сприяти виконанню їх рішень, виконувати доручення ради та її органів. Він зобов'язаний додержуватися регламенту ради, інших нормативних актів, що визначають порядок діяльності ради та її органів, бути присутнім на пле­нарних засіданнях ради, засіданнях постійної комісії та інших органів, до складу яких він входить. У разі неможливості бути присутнім на засіданні депутат повідомляє про це керівника відповідного органу. Рада та її органи сприяють депутатам у їхній діяльності шля­хом створення відповідних умов, забезпечення депутатів доку­ментами, довідково-інформаційними та іншими матеріалами, необхідними для ефективного здійснення депутатських повно­важень, а також організують вивчення депутатами чинного за­конодавства, досвіду роботи рад. Рада, до якої обрано депутата, має право заслуховувати його звіти про виконання рішень і доручень ради. У разі невиконання депутатом своїх обов'язків у раді та її органах, систематичного порушення ним встановленого по­рядку їх роботи рада за попередніми висновками мандатної комісії та комісії з питань депутатської діяльності та етики може прийняти рішення про часткове чи повне позбавлення його на певний період щомісячних виплат як депутату, по­відомлення виборців про ставлення депутата до виконання своїх обов'язків або про призначення голосування щодо від­кликання депутата. У виборчому окрузі депутат ради підтримує постійний зв'я­зок зі своїми виборцями, регулярно інформує їх про роботу ради, а на території ради, до якої його обрано, може брати участь із правом дорадчого голосу в роботі інших рад і їх ор­ганів. У своєму виборчому окрузі депутат може брати участь із правом дорадчого голосу в зборах колективів підприємств, ус­танов, організацій, а також у засіданнях громадських комітетів, рад самоврядування та зборах громадян за місцем проживан­ня. Він має право звертатися до всіх державних органів, ор­ганів самоврядування, об'єднань громадян, до підприємств, установ і організацій (незалежно від форм власності), посадо­вих осіб із питань, пов'язаних із депутатською діяльністю, і брати участь у розгляді порушених питань. Зазначені органи та посадові особи зобов'язані розглянути його звернення й дати відповідь негайно, а в разі необхідності додаткового ви­вчення чи перевірки — не пізніш як у місячний строк. У питаннях депутатської діяльності депутат місцевої ради користується правом безперешкодного відвідування на її тери­торії державних органів, органів самоврядування та об'єднань громадян, підприємств, установ і організацій (незалежно від форм власності), а також правом невідкладного прийому їх керівниками та іншими посадовими особами. Керівники під­приємств, установ і організацій, розташованих на території відповідної ради, на прохання депутата надають йому довід­кові матеріали та іншу інформацію, необхідні для здійснення депутатських повноважень. У разі виявлення порушень прав громадян або інших пору­шень законності депутат має право вимагати припинення по­рушення, а в необхідних випадках звернутися до відповідних органів і посадових осіб з вимогою припинити порушення. Посадові особи державних органів, органів самоврядування і об'єднань громадян, адміністрації підприємств, установ, ор­ганізацій, незалежно від форм власності, а також працівники міліції, до яких звернуто вимогу депутата, зобов'язані негайно вжити заходів до усунення порушення, а в разі необхідності — притягнення винних до відповідальності з наступним інфор­муванням про це депутата. У разі невжиття заходів посадові особи, до яких звертався депутат, несуть дисциплінарну, адмі­ністративну або кримінальну відповідальність у встановлено­му законом порядку. Для спільної роботи зі здійснення депутатських повнова­жень у виборчих округах і трудових колективах депутати мо­жуть на основі їхньої взаємної згоди об'єднуватися в депу­татські групи. Депутатська група складається не менш як із трьох депутатів. Вона може бути утворена в будь-який час протягом строку повноважень ради даного скликання за рі­шенням зборів депутатів, котрі виявили бажання ввійти до її складу. Депутати, які входять до складу депутатської групи, обирають її керівника. За поданням керівника групи депутат­ська група реєструється відповідно сільською, селищною, місь­кою (міста без районного поділу), районною у місті радою. Діяльність депутатської групи припиняється в разі вибуття з неї окремих депутатів, якщо в її складі залишається менше трьох депутатів, у разі прийняття депутатами, які входять до її складу, відповідного рішення, а також після закінчення строку повноважень ради даного скликання. Рада сприяє діяльності зареєстрованих нею депутатських груп, координує їх роботу й може заслуховувати повідомлення про неї. Депутат місцевої ради періодично, але не менш як один раз на рік, зобов'язаний звітувати про свою роботу й роботу ради, до якої його обрано, перед виборцями та перед колективами й об'єднаннями громадян, які висунули його кандидатом у де­путати. Звіт депутата може бути проведено в будь-який час на вимогу колективу чи об'єднання громадян, які висунули його кандидатом у депутати, а також на вимогу зборів виборців. Звіт депутата проводиться на зборах виборців відповідного виборчого органу, а також на зборах (конференціях) трудових колективів, об'єднань громадян, які висунули його кандида­том у депутати. Про його проведення депутат інформує раду чи її органи. Закон України "Про статус депутатів місцевих рад народних депутатів" містить норми про накази виборців — доручення, які мають суспільне значення й даються кандидату в депутати під час зустріч із виборцями в ході виборчої кампанії зборами ви­борців відповідного виборчого округу. Наказами вважаються доручення, реалізація яких належить до відання відповідної ради та її органів. Кандидат у депутати має право не прийняти як наказ пропозицію, внесену зборами виборців, якщо вона суперечить його передвиборній програмі. Накази, дані кандидатам у депутати, які в результаті виборів не були обрані, ураховуються як пропозиції виборців, узагаль­нюються виконавчим комітетом або секретаріатом ради і на­правляються головою ради відповідним органам і посадовим особам для вжиття заходів. Узагальнення й попередній розгляд наказів виборців депу­татам здійснюються постійними комісіями, виконавчим комі­тетом і секретаріатом ради разом з відповідною місцевою дер­жавною адміністрацією. Підготовлений ними проект плану заходів щодо реалізації наказів виборців вноситься на розгляд ради. Рада приймає рішення про прийняття наказів виборців до виконання та затверджує план заходів щодо їх реалізації. Вона має право прийняти мотивоване рішення про недоцільність виконання окремих наказів. Рішення ради щодо наказів ви­борців доводиться нею та депутатами до відома населення від­повідної території. Накази виборців ураховуються під час роз­робки планів і програм економічного й соціального розвитку відповідної території, місцевих екологічних програм, складан­ня бюджету, а також підготовки рішень з інших питань. Реалізацію наказів виборців, прийнятих радою до виконан­ня, забезпечують її виконавчі органи чи інші органи, які від­повідно до чинного законодавства здійснюють функції вико­навчо-розпорядчого характеру, передані їм радою. У реалізації наказів беруть участь підприємства, установи й організації, розташовані на території ради, відповідно до доручень, які да­ються їм радою в межах її повноважень. Контроль за виконан­ням наказів здійснюється відповідними радами, їх органами та депутатами. Органи, які забезпечують реалізацію наказів ви­борців, у строки, визначені радами, але не рідше одного разу на рік, доповідають радам про хід їх виконання. Депутати ре­гулярно інформують виборців своїх виборчих округів про хід виконання даних ними наказів. Хід виконання наказів ви­борців депутатам висвітлюється засобами масової інформації. На час сесії ради, а також для здійснення депутатських по­вноважень в інших передбачених законом випадках депутат місцевої ради звільняється від виконання виробничих або службових обов'язків. У разі обрання на виборну посаду у відповідній місцевій раді депутат звільняється з попередньої посади й переводиться для постійної роботи до цієї ради. Обраний на виборну поса­ду у відповідній раді депутат, який є військовослужбовцем чи працівником міліції, прикомандировується до місцевої ради із залишенням на військовій службі (службі в органах внутріш­ніх справ України). Зазначений Закон України передбачає підстави для відкли­кання депутата місцевої ради: —   порушення положень Конституції та законів України; —   незадовільне виконання депутатських обов'язків, визна­чених цим Законом; —   невідповідність практичної діяльності депутата основним принципам і положенням його передвиборної програми; —   використання депутатського мандата в особистих і ко­рисливих цілях; —  систематичне порушення норм етики та моралі. Виборці мають право порушувати питання про відкликання депутата також з інших підстав, які вони вважають суттєвими.
» Поиск
» Статистика

18.218.61.16

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

» Карта

free counters
» Форма входа
Copyright MyCorp © 2024Конструктор сайтов - uCoz