onli-films.at.ua
Среда, 18.06.2025, 10:12
» Меню сайта
» Правознавство
1.ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ

2.НОТАРІАТ В УКРАЇНІ

3.КОНСТИТУЦІЙНЕ ПРАВО УКРАЇНИ

4.КРИМІНАЛІСТИКА

5.ИСТОРИЯ ПОЛИТИЧЕСКИХ И ПРАВОВЫХ УЧЕНИЙ

6."МАЛА" СУДОВА РЕФОРМА В УКРАЇНІ

7.ОБЩАЯ И КРИМИНАЛЬНАЯ СЕКСОЛОГИЯ

8.ЮРИДИЧНА ДЕОНТОЛОГІЯ

9.АНГЛІЙСЬКА МОВА ДЛЯ ЮРИСТІВ ENGLISH FOR LAW STUDENTS

10.СЛОВНИЧОК ЮРИДИЧНИХ ТЕРМІНІВ

11.КРИМІНОЛОГІЯ

12.ЖИТЛОВЕ ПРАВО УКРАЇНИ

13.СУДОВА РЕФОРМА В УКРАЇНІ: СТАН І ПЕРСПЕКТИВИ

14.ТЕОРІЯ ДЕРЖАВИ І ПРАВА

15.ЮРИДИЧНА ДЕОНТОЛОГІЯ

16.МІЖНАРОДНЕ ПРИВАТНЕ ПРАВО

17.ЗАКОН УКРАЇНИ Про місцеве самоврядування в Україні

18.ТРУДОВІ СПОРИ

Стаття 116. Рада суддів України
1.   У період між з'їздами суддів України вищим органом суддів­ського самоврядування є Рада суддів України.
2.   Рада суддів України обирається з'їздом суддів України у кіль­кісному складі, визначеному рішенням з'їзду. До складу Ради суддів України повинні бути обрані не менш як по одному представнику від суддів Апеляційного суду України, Касаційного суду України, конференції суддів військових судів, конференцій суддів відповід­них спеціалізованих судів, суддів Верховного Суду України, а також суддів Конституційного Суду України. Представники суддів загаль­них місцевих та апеляційних судів повинні складати не менш як по­ловину від загальної кількості членів Ради суддів України. Пропо­зиції щодо кандидатур до складу Ради суддів України можуть вно­сити делегації від конференцій чи зборів суддів, а також окремі делегати з'їзду.
3.  Члени Ради суддів України на засіданні Ради обирають із сво­го складу голову Ради суддів України, його заступника та секретаря, а також президію Ради суддів України. Кількісний та персональний склад президії визначається Радою суддів України відповідно до по­ложення про Раду суддів України.  
4.  Рада суддів України в період між з'їздами організовує виконан­ня та контроль рішень з'їзду, а також вирішує питання про скликан­ня з'їзду. Повноваження та порядок роботи Ради суддів України виз­начаються цим Законом та положенням про Раду суддів України, яке затверджується з'їздом суддів України.  
5. Рада суддів України:
1)  розробляє та організовує виконання заходів щодо забезпечен­ня незалежності судів і суддів, поліпшення стану організаційного за­безпечення діяльності судів;  
2)  розглядає питання правового захисту суддів, соціального за­хисту суддів та їх сімей і приймає відповідні рішення з цих питань;  
3)  здійснює контроль за організацією діяльності судів та діяль­ністю державної судової адміністрації, заслуховує інформацію го­лів судів і посадових осіб державної судової адміністрації про їх ді­яльність;
4)  вирішує питання щодо призначення суддів на адміністративні посади в судах у випадках і порядку, передбачених цим Законом;  
5)  заслуховує звіти про роботу членів Вищої кваліфікаційної ко­місії суддів України у складі Комісії;
6)  звертається з пропозиціями щодо вирішення питань діяльності судів до органів державної влади та органів місцевого самовряду­вання;
7)  має право зупиняти рішення рад суддів, що не відповідають Конституції України (254к/96-ВР) та закону чи суперечать рішенням з'їзду суддів України;  
8)  приймає інші рішення з питань, віднесених до її повноважень.  
6. Рішення Ради суддів України є обов'язковими для всіх органів суддівського самоврядування. Рішення Ради суддів України може бути скасовано з'їздом суддів України.  

Стаття 117. Забезпечення діяльності органів суддівського са­моврядування Забезпечення роботи з'їзду суддів України, діяльності Ради суддів України, конференцій суддів та рад суддів здійснюється державною судовою адміністрацією за рахунок коштів Державного бюджету України згідно з вимогами розділу VI цього Закону.  

Розділ VI ОРГАНІЗАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ СУДІВ ТА ІНШІ ПИТАННЯ СУДОУСТРОЮ

Глава 18 ЗАГАЛЬНІ ПИТАННЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ СУДІВ

Стаття 118. Особливості забезпечення функціонування судо­вої влади  
1.  Відповідно до Конституції України (254к/96-ВР) фінансування та належні умови для функціонування судів і діяльності суддів забез- печує держава.  
2.  Забезпечення функціонування судової влади передбачає:
1) окреме визначення у Державному бюджеті України видатків на фінансування судів не нижче рівня, що забезпечує можливість повного і незалежного здійснення правосуддя відповідно до закону;  
2) законодавче гарантування повного і своєчасного фінансування судів;
3)   гарантування достатнього рівня соціального забезпечення суддів.

Стаття 119. Система забезпечення функціонування судової влади  
1.  В Україні діє єдина система забезпечення функціонування судо­вої влади — судів загальної юрисдикції та Конституційного Суду України.
2.  Організаційне забезпечення діяльності судів покладається на державну судову адміністрацію, що утворюється і функціонує відпо­відно до вимог цього Закону. Організаційне забезпечення діяльності судів відповідно до цього Закону становлять заходи фінансового, матеріально-технічного, кадрового, інформаційного та організацій­но-технічного характеру, спрямовані на створення умов для повно­го і незалежного здійснення правосуддя.
3.  Судові органи, інші органи державної влади беруть участь в організаційному забезпеченні діяльності судів у випадках і порядку, передбачених цим та іншими законами. Порядок організаційного забезпечення діяльності Конституцій­ного Суду України встановлюється цим Законом, законом про Кон­ституційний Суд України та іншими законами.

Стаття 120. Засади фінансування судів  
1.   Фінансування всіх судів в Україні здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України.
2.   Функції головного розпорядника коштів Державного бюджету України щодо фінансового забезпечення діяльності судів здійсню­ють:  
1)   Верховний Суд України, Конституційний Суд України, вищі спеціалізовані суди — щодо фінансового забезпечення діяльності цих судових установ;
2)   Державна судова адміністрація України — щодо фінансового забезпечення діяльності всіх інших судів загальної юрисдикції, а та­кож діяльності кваліфікаційних комісій суддів усіх рівнів, органів суддівського самоврядування та державної судової адміністрації.
3.  Видатки на утримання судів у Державному бюджеті України визначаються окремими рядками по загальних судах і спеціалізова- них судах, а також окремими рядками по місцевих судах, апеляцій- них судах (у тому числі Апеляційному суду України), військових судах (місцевих та апеляційних разом) та окремо по Касаційному суду України і кожному вищому спеціалізованому суду. Ці видатки не мо­жуть бути скорочені в поточному фінансовому році.
4.   Державна судова адміністрація України розробляє і затвер­джує за погодженням з Радою суддів України єдині нормативи фі­нансового забезпечення судів загальної юрисдикції. Нормативи до­водяться до кожного суду і повинні переглядатися не рідше одного разу на три роки. Кошторис витрат на утримання кожного суду зат­верджується на підставі зазначених нормативів.  
5.   Відповідальність за фінансове забезпечення діяльності кожно­го суду згідно із затвердженими нормативами покладається на дер­жавну судову адміністрацію. Контроль за додержанням вимог цього Закону щодо фінансування судів здійснює Рада суддів України, а та­кож органи державної влади, визначені законом.  

Стаття 121. Порядок фінансування судів
1.  Суди загальної юрисдикції фінансуються на підставі коштори­сів і помісячних розписів видатків, затверджених відповідно до ви­мог цього Закону, в межах річної суми видатків, передбачених Дер­жавним бюджетом України на поточний фінансовий рік, у порядку, встановленому Бюджетним кодексом України (2542-14).  
2.  Видатки на утримання судів не пізніше 10 числа кожного міся­ця перераховуються органами Державного казначейства України на рахунки Верховного Суду України, інших судових установ — голов­них розпорядників бюджетних коштів та на рахунки територіальних управлінь державної судової адміністрації — для фінансування орга­нів та установ, передбачених пунктом 2 частини другої статті 120 цього Закону.
3.  У разі якщо Державний бюджет України на поточний фінансо­вий рік не прийнято, суди фінансуються в порядку, встановленому Бюджетним кодексом України (2542-14).  

Стаття 122. Матеріально-технічне забезпечення судів 
1. Матеріально-технічне забезпечення місцевих судів покладаєть­ся на державну судову адміністрацію і здійснюється на підставі за­мовлень відповідного суду в межах кошторису на утримання даного суду. Щодо забезпечення військових судів державна судова адмініс­трація взаємодіє з відповідними установами Міністерства оборони України. Особовий склад військових судів користується всіма вида­ми військового спорядження нарівні з особовим складом військових частин і установ Міністерства оборони України.
2. Суди та інші установи, що мають статус юридичної особи, за­безпечують поточні потреби своєї діяльності самостійно або на під­ставі окремих замовлень через державну судову адміністрацію. Вит­рати на потреби капітального ремонту, реконструкції та нового бу­дівництва приміщень судів, а також інші капітальні витрати здійснюються через державну судову адміністрацію.  

Стаття 123. Заробітна плата, побутове забезпечення та соціальний захист суддів і працівників судів
1.  Розмір заробітної плати (грошового забезпечення) судді пови­нен забезпечувати його фінансову незалежність, визначається відпо­відно до закону про статус суддів та інших нормативно-правових ак­тів щодо умов оплати праці суддів і не може бути зменшений.  
2.  Розмір заробітної плати працівників апарату судів та працівни­ків державної судової адміністрації, їх побутове забезпечення і рі­вень соціального захисту визначаються законом про державну служ­бу, іншими нормативними актами і не можуть бути меншими, ніж у відповідних категорій державних службовців апаратів законодавчої та виконавчої влади.  
3.  Державна судова адміністрація несе видатки на поховання та увічнення пам'яті суддів, у тому числі суддів у відставці.

Стаття 124. Представницькі витрати судів У кошторисах Верховного Суду України, Конституційного Суду України та вищих спеціалізованих судів передбачаються кошти на представницькі витрати.

Глава 19 ДЕРЖАВНА СУДОВА АДМІНІСТРАЦІЯ

Стаття 125. Статус державної судової адміністрації
1.   Державна судова адміністрація становить систему органів, що складається з Державної судової адміністрації України та територі­альних управлінь державної судової адміністрації.  
2.   Державна судова адміністрація України є центральним орга­ном виконавчої влади, що здійснює організаційне забезпечення ді­яльності судів загальної юрисдикції, а також інших органів та уста­нов судової системи відповідно до цього Закону. Організаційне за­безпечення діяльності Верховного Суду України, Конституційного Суду України та вищих спеціалізованих судів здійснюється апарата­ми цих судів.
3.   Територіальні управління державної судової адміністрації ут­ворюються в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі. Територіальні управління державної судової адмініс­трації підпорядковуються Державній судовій адміністрації України. У структурі Державної судової адміністрації України утворюється структурний підрозділ щодо управління організаційним забезпечен­ням військових судів.
4.   Посадові особи державної судової адміністрації є державними службовцями.
5.   Державна судова адміністрація України є юридичною особою, має печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, самостійний баланс та рахунки в установах банку.  

Стаття 126. Повноваження державної судової адміністрації 1. Державна судова адміністрація:
1)  забезпечує належні умови діяльності судів загальної юрисдик­ції, кваліфікаційних комісій суддів, органів суддівського самовряду­вання, Академії суддів України;
2)  вивчає практику організації діяльності судів, розробляє і вно­сить у встановленому порядку пропозиції щодо її вдосконалення;
3)  вивчає кадрові питання апарату судів, прогнозує необхідну потребу у спеціалістах, здійснює через Міністерство юстиції України та інші органи замовлення на підготовку відповідних спеціалістів;  
4)  веде статистичний і персональний облік даних про кадри судів, готує матеріали щодо призначення, обрання та звільнення суддів;  
5)  забезпечує необхідні умови для підвищення кваліфікації суддів і працівників апарату судів, створює систему підвищення кваліфікації;  
6)  організовує проходження навчальної практики в судових уста­новах і розробляє відповідні програми;
7)  організовує роботу по веденню судової статистики, діловодства та архіву; контролює стан діловодства в судах загальної юрисдикції;
8)  готує матеріали для формування пропозицій щодо бюджету су­дів та здійснює заходи щодо їх фінансування відповідно до цього За­кону;
9) виконує функції головного розпорядника бюджетних коштів у випадках, передбачених цим Законом;
10)  здійснює матеріальне і соціальне забезпечення суддів, у тому числі суддів у відставці, а також працівників апарату судів;  
11)  забезпечує медичне обслуговування і санаторно-курортне ліку­вання суддів та працівників апарату судів, вживає заходів щодо за­безпечення їх благоустроєним житлом; 12)  забезпечує у взаємодії з органами суддівського самоврядуван­ня, судами та іншими правоохоронними органами незалежність, не­доторканність і безпеку суддів;
13)  організовує і фінансує будівництво й ремонт будинків та при­міщень судів, а також забезпечує їх технічне оснащення;  
14)  організовує впровадження в судах комп'ютеризації для судо­чинства, діловодства та інформаційно-нормативного забезпечення судової діяльності; забезпечує суди необхідними технічними засоба­ми фіксування судового процесу;
15)  здійснює зв'язки з відповідними органами та установами, в то­му числі інших держав, з метою вдосконалення організаційного за­безпечення діяльності судів;
16)  організовує діяльність служби судових розпорядників;  
17)  разом з Радою суддів України визначає нормативи наванта­ження суддів у судах усіх рівнів та виробляє пропозиції щодо кіль­кості суддів у відповідних судах;  
18)  здійснює інші повноваження, визначені законом.
2. Державна судова адміністрація здійснює свої повноваження відповідно до Конституції України (254к/96-ВР), цього та інших за­конів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, інших нормативно-правових актів, положення про державну судову адмі­ністрацію, рішень з'їзду суддів України та Ради суддів України.

Стаття 127. Голова Державної судової адміністрації України  
1.   Державну судову адміністрацію очолює Голова Державної су­дової адміністрації України.
2.   Голова Державної судової адміністрації України призначаєть­ся на посаду і звільняється з посади Президентом України в поряд­ку, встановленому для призначення керівників центральних органів виконавчої влади, за поданням прем'єр-міністра України, погодже­ним з Радою суддів України. Голова Державної судової адміністра­ції України може бути звільнений з посади також за рекомендацією з'їзду суддів України.
3.   Голова Державної судової адміністрації України не має права суміщати свою службову діяльність з іншою роботою, крім викла­дацької, наукової та творчої діяльності у позаробочий час, входити до складу керівного органу чи наглядової ради господарської орга­нізації, що має на меті одержання прибутку.
4.   Голова Державної судової адміністрації України:  
1) керує діяльністю державної судової адміністрації, несе персо- нальну відповідальність за виконання покладених на неї завдань;
2) організовує роботу Державної судової адміністрації України;  
3)  призначає на посади та звільняє з посад працівників державної судової адміністрації відповідно до закону та положення про дер­жавну судову адміністрацію;  
4)  затверджує положення про структурні підрозділи Державної судової адміністрації України та визначає службові обов'язки пра­цівників Державної судової адміністрації України;  
5)  встановлює посадові оклади працівникам державної судової адміністрації, присвоює їм ранги державного службовця відповідно до закону, застосовує заохочення та накладає дисциплінарні стяг­нення відповідно до законодавства;
6)  інформує про діяльність державної судової адміністрації Раду суддів України;  
7)  бере участь у підготовці пропозицій до проекту Державного бюджету України щодо фінансування судової влади;
8) здійснює інші передбачені законом повноваження.
5.   Голова Державної судової адміністрації України з питань, що належать до його повноважень, видає накази та розпорядження.  
6.   Голова Державної судової адміністрації України має заступни­ків, які призначаються на посаду і звільняються з посади Президен­том України за поданням прем'єр-міністра України, погодженим з Радою суддів України. Обов' язки заступників визначаються Голо­вою Державної судової адміністрації України.  

Стаття 128. Територіальні управління державної судової адміністрації
1. Територіальні управління державної судової адміністрації є те­риторіальними органами Державної судової адміністрації України.  
2.  Територіальне управління державної судової адміністрації очо­лює начальник, який призначається на посаду і звільняється з поса­ди Головою Державної судової адміністрації України за погоджен­ням з Радою суддів України.
3.  Структуру і штатний розклад територіального управління дер­жавної судової адміністрації затверджує Голова Державної судової адміністрації України за поданням начальника територіального уп­равління державної судової адміністрації.
4.  Територіальне управління державної судової адміністрації є юридичною особою, має печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, самостійний баланс і рахунки в ус­тановах банку.  
5.  Територіальні управління державної судової адміністрації здій­снюють свою діяльність на основі положення про державну судову адміністрацію, яке затверджується указом Президента України за поданням прем' єр-міністра України, погодженим із Радою суддів України.  

Глава 20 ІНШІ ПИТАННЯ СУДОУСТРОЮ УКРАЇНИ

Стаття 129. Академія суддів України
1.  З метою вирішення питань забезпечення судів кваліфікованими кадрами суддів та працівників апарату при Державній судовій адмі­ністрації України функціонує Академія суддів України. Академія суддів України є державним вищим навчальним закладом, що здій­снює підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації суддів і працівників апарату судів.
2.  Завданнями Академії суддів України є:  
1) підготовка кадрів на посади суддів із числа осіб, які мають вищу юридичну освіту та відповідають вимогам, встановленим законом до кандидатів на посаду судді;  
2) підвищення кваліфікації суддів та працівників апарату судів;  
3) проведення наукових досліджень з питань вдосконалення організації та діяльності судів;
4) вивчення світового досвіду організації діяльності судів;  
5)   науково-методичне забезпечення діяльності судів загальної юрисдикції та Конституційного Суду України.
3.   Академія суддів України здійснює свою діяльність відповідно до статуту, який затверджується Головою Державної судової адмі­ністрації України та Головою Верховного Суду України за погод­женням з Радою суддів України.
4.   Академія суддів України є юридичною особою, має свою пе­чатку та рахунки в установах банку.

Стаття 130. Апарат суду  
1.  Організаційне забезпечення роботи суду здійснює його апарат, який очолює керівник апарату (завідуючий секретаріатом). Завідую­чий секретаріатом підпорядковується голові суду і координує свою діяльність з відповідним територіальним управлінням державної су­дової адміністрації.
2.  Правовий статус службовців, які працюють в апараті суду, виз­начається законом про державну службу. За умовами оплати праці, матеріально-побутового, медичного, санаторно-курортного та транспортного забезпечення працівники апарату суду прирівнюють­ся до відповідних категорій службовців апарату вищого, централь­них або місцевих органів виконавчої влади.  
3.  Структура і штатна чисельність апаратів місцевого суду, апеля­ційних судів та Касаційного суду України затверджуються в уста­новленому порядку за поданням голови суду, в межах видатків на утримання відповідного суду.  
4.  Структура і штатний розклад апарату Верховного Суду Украї­ни та апарату вищого спеціалізованого суду затверджуються прези­дією відповідного суду за поданням голови цього суду в межах ви­датків на утримання даного суду.
5.  В апараті Верховного Суду України та апараті вищого спеціа­лізованого суду можуть створюватися управління, відділи, інші структурні підрозділи, що здійснюють свої функції на підставі поло­ження про відповідний підрозділ, затвердженого Головою Верхов­ного Суду України або головою вищого спеціалізованого суду.  
6.  До штату апарату судів входять також помічники суддів, нау­кові консультанти та судові розпорядники.
7.  Суди є юридичними особами, мають печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, самостійний баланс і рахунки в установах банку.  

Стаття 131. Бібліотеки судів
1.   Для забезпечення судів нормативно-правовими актами, науко­вою спеціальною літературою, матеріалами судової практики в кож­ному суді створюється бібліотека суду. Фонди бібліотеки становлять друковані видання та комп'ютерні бази даних.  
2.   Положення про бібліотеку суду затверджується Головою Вер­ховного Суду України.

Стаття 132. Служба судових розпорядників
1.  У кожному суді діє служба судових розпорядників. Судові роз­порядники забезпечують додержання особами, що знаходяться в су­ді, встановлених правил, виконання ними розпоряджень головуючо­го в судовому засіданні.  
2.  Судові розпорядники призначаються на посаду і звільняються з посади головою відповідного суду.
3.  Судові розпорядники забезпечуються форменим одягом, зраз­ки якого затверджуються Головою Державної судової адміністрації України за погодженням з Радою суддів України.  
4.  Судові розпорядники керуються у своїй діяльності цим Зако­ном, вимогами процесуального закону, відповідними правилами та інструкціями, розпорядженнями голови суду та судді.  
5.  Порядок створення та діяльності служби судових розпорядни­ків визначається положенням, яке затверджується Головою Держав­ної судової адміністрації України за погодженням з Радою суддів Ук­раїни.

Стаття 133. Забезпечення охорони та підтримання громадського порядку в судах
1.   Підтримання громадського порядку в суді, припинення проя­вів неповаги до суду, а також охорону приміщень суду, виконання функцій щодо державного захисту суддів, працівників суду, забезпе­чення безпеки учасників судового процесу здійснює судова міліція.  
2.   Повноваження судової міліції та порядок її діяльності визнача­ються законом.
3.   Охорона приміщень військових судів здійснюється військови­ми частинами гарнізону, на території якого знаходиться відповідний військовий суд.  

Стаття 134. Символи судової влади
1.   Символами судової влади є державні символи України — Дер­жавний Герб України та Державний Прапор України, порядок вико­ристання яких у приміщеннях судів встановлюється законом відпо­відно до вимог статті 20 Конституції України (254к/96-ВР).  
2.   Суддя відправляє правосуддя в мантії, на якій закріплюється суддівський нагрудний знак установленого зразка. Зразки мантії та нагрудного знака затверджує Рада суддів України.  

Стаття 135. Посвідчення судді, народного засідателя, присяжного
1.  Професійні судді, а також народні засідателі і присяжні мають посвідчення встановленого зразка.
2.  Зразки посвідчення судді, посвідчення народного засідателя та посвідчення присяжного затверджуються Головою Верховного Суду України за погодженням з Радою суддів України.  
3.  Посвідчення суддів, обраних безстроково, підписує Голова Верховної Ради України. Посвідчення голів судів та їх заступників, призначених на посаду Президентом України, підписує Президент України. Посвідчення суддів загальних судів, призначених на посаду вперше, підписує Голова Верховного Суду України, а суддів спеціа­лізованого суду, призначених на посаду вперше, — голова відповід­ного спеціалізованого суду.  
4.  Посвідчення народних засідателів і посвідчення присяжних під­писує голова суду, в якому здійснюють правосуддя народний засіда­тель або присяжний.

дальше 6-7
» Поиск
» Статистика

216.73.216.211

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

» Карта

free counters
» Форма входа
Copyright MyCorp © 2025Конструктор сайтовuCoz