onli-films.at.ua
Пятница, 19.04.2024, 21:27
» Меню сайта
» Правознавство
1.ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ

2.НОТАРІАТ В УКРАЇНІ

3.КОНСТИТУЦІЙНЕ ПРАВО УКРАЇНИ

4.КРИМІНАЛІСТИКА

5.ИСТОРИЯ ПОЛИТИЧЕСКИХ И ПРАВОВЫХ УЧЕНИЙ

6."МАЛА" СУДОВА РЕФОРМА В УКРАЇНІ

7.ОБЩАЯ И КРИМИНАЛЬНАЯ СЕКСОЛОГИЯ

8.ЮРИДИЧНА ДЕОНТОЛОГІЯ

9.АНГЛІЙСЬКА МОВА ДЛЯ ЮРИСТІВ ENGLISH FOR LAW STUDENTS

10.СЛОВНИЧОК ЮРИДИЧНИХ ТЕРМІНІВ

11.КРИМІНОЛОГІЯ

12.ЖИТЛОВЕ ПРАВО УКРАЇНИ

13.СУДОВА РЕФОРМА В УКРАЇНІ: СТАН І ПЕРСПЕКТИВИ

14.ТЕОРІЯ ДЕРЖАВИ І ПРАВА

15.ЮРИДИЧНА ДЕОНТОЛОГІЯ

16.МІЖНАРОДНЕ ПРИВАТНЕ ПРАВО

17.ЗАКОН УКРАЇНИ Про місцеве самоврядування в Україні

18.ТРУДОВІ СПОРИ


ПЕРЕДМОВА  

Засвоювати правничі знання допомагають інтенсивні та імітацій­но-ігрові форми навчання. Особливо тим студентам, які вважають, що знання їм "повинні" давати викладачі. Хоча, звісно, знання набу-ваються в процесі активної навчально-пізнавальної діяльності, у дис­кусіях, при вирішенні проблемних і ситуаційних завдань. Під час роз­в'язання ситуаційних задач студент набуває навички застосовувати норми конституційного, трудового, цивільного, цивільно-процесуаль­ного права й окремих питань адміністративного та кримінального права до певних фактичних обставин трудового спору. Це також гар­на нагода повторити уже вивчений нормативний матеріал з трудово­го права України, так би мовити, repetitio est mater studiorum. Розв'я­зання ситуаційних задач, виконання вправ і завдань сприяє вивчан­ню, засвоєнню й закріпленню навчального матеріалу дисципліни. Розв'язуючи ситуаційні задачі, виконуючи завдання, студент вчиться правильно застосовувати норми трудового права, вирішувати тру­дові спори і запобігати їм. Щоб розв'язувати задачі й виконувати практичні завдання, що увійшли до навчального посібника, студенти мають опрацювати ма­теріали з трудового права України, рекомендовані нормативно-пра­вові акти, підручники та посібники, наукову юридичну літературу. * Кодекс законів про працю України з постатейно систематизованими матеріалами / Упоряд., наук. ред. В. Вакуленко. — К.: Істина, 2001. — 800 с. Вивченню навчальної дисципліни, розв'язанню ситуаційних за­дач сприяють науково-практичні коментарі до чинного законодавства України, Кодекс законів про працю України з постатейно системати­зованими матеріалами*. Позаяк серцевина навчального посібника — розв'язання ситуа­ційних задач, то студенту необхідно звернутися до збірників зако­нодавства про працю, рекомендованих навчальною програмою з дисципліни. Варто використовувати і збірники міжнародних актів. Рекомендується й інша юридична література: монографії, жур­нальні статті й збірники статей наукових праць, що видаються в МАУП. Для розв'язання ситуаційних задач необхідно застосовувати нор­ми Конституції України, правила міжнародних договорів або міжна­родних угод, судову практику, яка публікується у правничих журна­лах. Бажано проаналізувати тексти Конвенцій МОП, документи Ради Європи та інші міжнародні документи, і обов'язково враховувати зміни в законодавстві України. Студентові рекомендується використовувати такі форми само­стійної роботи: опрацювання лекційного матеріалу; вивчення й аналіз законодавства, стосовно конкретного трудового спору; опрацюван­ня наукової та методичної літератури, нормативних актів; розв'язан­ня ситуаційних задач, виконання вправ, розробка процесуальних до­кументів, структурно логічних схем; підготовка рефератів, доповідей, повідомлень, огляду практики застосування чинного законодавства про працю; підготовка до семінарських і практичних занять, підсум­кове з'ясування знань студентів за допомогою тестування, конт­рольних робіт. Описані в посібнику методики організації навчальних занять, активізації групової роботи студентів у процесі навчання ба­зуються на відомих навчальних іграх для юристів, розроблених В. Молдованом і М. Міхеєнко*. Семінарські заняття проводяться методом розігрування ролей, вирішення трудових спорів у комісії з трудових спорів і суді, імітації вирішення колективного трудового спору (конфлікту) на засідання примирної комісії та трудового арбітражу. Ігрові форми навчання активізують пізнавальну діяльність студен­та, розвивають самостійне мислення, уміння приймати рішення в конфліктній ситуації, вирішувати трудовий спір, запобігати йому. * Молдован В. В., Міхеєнко М. М. Юридичний практикум: навчальні ігри: Навч. по­сібник. — К.: Либідь, 1994. Організувати систематичну навчально-пізнавальну діяльність сту­дента допоможе модульно-рейтингова система. Навчальний матері­ал охоплює три частини (модулі): перша (теоретична частина) — за­гальна характеристика трудових спорів; друга і третя (практичні ча­стини) — вирішення індивідуальних і колективних трудових спорів (конфліктів). "Рейтинг" — індивідуальний показник навчальної діяльності сту­дента. У перекладі з англійської мови "рейтинг" — це оцінка. На­вчальна діяльність студента оцінюється в балах, що підсумовуються упродовж семестру. На семінарському занятті студент може отрима­ти до 12 балів. За рейтинговою оцінкою від 100 до 120 балів — "відмінно"; від 80 до 100 балів — "добре"; від 60 до 80 балів — "задо­вільно"; до 60 балів — "незадовільно". Студент, який не має пропусків занять, може бути звільнений від іспиту, якщо його рейтинг навчаль­но-пізнавальної діяльності понад 120 балів. Навчальний посібник побудований відповідно до навчальної про­грами дисципліни "Трудові спори" для освітньо-кваліфікаційного рівня — бакалавра, яким слід пам'ятати відомий вислів, що lequm servi esse debemus, ut liberi esse possimus.

Таблиця 1
Орієнтовна система оцінки навчальної діяльності студента



У посібнику використовуються такі скорочення:
КЗпП — Кодекс законів про працю України;
КТС — Комісія з трудових спорів;
МОП — Міжнародна організація праці;
КК — Кримінальний кодекс України;
ЦК — Цивільний кодекс України;
ЦПК — Цивільний процесуальний кодекс України.

Якщо в посібнику після посилання на статті кодексу не вказується держава, в якій діє кодекс, наприклад, ст. 21 КЗпП, ст. 13 ЦПК, то мають на увазі статті кодексів України.

Таблиця 2
Орієнтовний розподіл навчального часу за темами



» Поиск
» Статистика

18.116.85.72

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

» Карта

free counters
» Форма входа
Copyright MyCorp © 2024Конструктор сайтов - uCoz